האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

שיעור 1 - ההיסטוריה של הלחשים העתיקים

קוסמים ומכשפות יקרים, איזה כיף לראות אתכם כאן בשיעור של לחשים עתיקים. מקצוע הלחשים העתיקים הוא מקצוע מעניין במיוחד, הרי שהוא משלב את תחום הלחשים הענק עם אלמנטים שונים מהעבר הרחוק. אנחנו הולכים לעבור הרבה ביחד בשנת הלימודים הזו, ואני לא יכול לחכות יותר! אז השיעור של היום יהיה סוג של שיעור מבוא ויעסוק בהיסטוריה של הלחשים העתיקים.


מקורות קדומים של לחשים

המקורות הקדומים ביותר של לחשים וקסמים נעוצים עמוק בהיסטוריה האנושית, כאשר הגבולות בין מיתוס למציאות עדיין היו עמומים. העדויות הראשונות לקיומם של לחשים מגיעות מאתרים ארכיאולוגיים וטקסטים עתיקים, שגילו כי האדם הקדמון השתמש בטקסים, בקסמים ובלחשים כחלק ממערכת האמונות והפולחן שלו.
 
אחד המקורות המוקדמים ביותר הוא ה"טקסט הפירמידלי" ממצרים העתיקה, המתאר קסמים ולחשים שנועדו להבטיח את עלייתו של הפרעון לשמים. דוגמה נוספת היא ה"טקסט הגרגרוני", אוסף של לחשים שנועדו להגן על המתים במעברם לעולם השני. באתרים ארכיאולוגיים כמו חורבות של מקדשים קדומים במסופוטמיה, נמצאו לוחות חרס המכילים טקסטים עתיקים של לחשים. אלו הכילו הנחיות לביצוע טקסים וקריאות לכוחות על-טבעיים להשגת הגנה, פוריות או הצלחה בקרב.
 
 
התרבות היוונית והרומית העתיקות הן דוגמאות נוספות לשימוש בלחשים. תיאורים של קסמים ולחשים נמצאים בספרות המיתולוגית, כמו בסיפורים על קירקה ומדיאה, שתיארו קוסמות שהשתמשו בלחשים לשליטה והמרה. הממצאים הארכיאולוגיים והטקסטים העתיקים מלמדים על כך שהלחשים העתיקים היו חלק בלתי נפרד מהחיים היומיומיים, הרוחניות והתרבות של קדמונינו. הם משקפים את הדרך שבה האנושות ניסתה להשפיע ולשלוט בעולמה באמצעות קסם ולחשים, ומציגים תמונה מרתקת של תפיסות עולמן של תרבויות עתיקות.
 
 
שינוי בתפיסת הלחשים לאורך ההיסטוריה
תפיסת הלחשים העתיקים עברה שינויים רבים לאורך ההיסטוריה. בתקופות קדומות, לחשים נתפסו כאמצעי להתמודדות עם כוחות הטבע, להשגת הגנה, פוריות או הצלחה בקרב. הם היו חלק בלתי נפרד מהמיתוסים, הדתות והפולחנים של תרבויות שונות. בעידן המודרני, התפיסה של לחשים עתיקים השתנתה מספר פעמים. במאה ה-20 לדוגמה, עם התעוררות חדשה לרוחניות, מיתוסים ומסורות קדומות, הלחשים העתיקים צברו תאוצה בכל תחום המחקר שלהם.
 
בעולם המודרני, ישנה נטייה לבחון את הלחשים והקסמים באופן יותר אנליטי וביקורתי. המדע והטכנולוגיה הביאו להבנה עמוקה יותר של כיצד העולם פועל, מה שהשפיע גם על הבנת הלחשים. גם אם לא משתמשים בטכנולוגיה מוגלגית לפיתוח לחשים, הרבה מסקנות ונקודות שעלו בעקבותה עזרו במחקר עבור לחשים עתיקים, שנראה היה שיש לו מאפיינים דומים. לחשים מסוימים נחקרים מנקודת מבט פסיכולוגית, נוירולוגית או אפילו פיזיקלית, במטרה להבין את התהליכים שמאחוריהם.
 
 
 
למרות השינויים בתפיסה, ישנה גם חזרה לשורשים והערכה מחודשת לידע העתיק. תרבות הפופ וסצנות רוחניות חדשות מביאות את הלחשים העתיקים חזרה לתודעה הציבורית, לעיתים עם תפיסה יותר סמלית ומטאפורית, בשונה מתקופות בעבר בהן היו מזניחים לחשים שנמצאו במקורות עתיקים ורק עסקו בפיתוח של לחשים חדשים. הערכה מחודשת ללחשים העתיקים מאפשרת גישה רב-תחומית, שבה נכנסים לתמונה גם ידע מדעי וגם ידע מיתולוגי ורוחני. זה מאפשר יצירת קשר חדש בין העבר להווה ופיתוח תפיסות חדשות בתחום הלחשים והקסמים.
 
 
השפעת הלחשים העתיקים על הקסם המודרני
למרות שהעולם המודרני והטכנולוגי נראה רחוק מעולמות הלחשים העתיקים, לחשים אלו עדיין משפיעים באופן משמעותי על התרגול וההבנה בזמננו. אחד האלמנטים החשובים בהשפעת הלחשים העתיקים הוא שמירת הידע והמסורות. רבים מהלחשים המודרניים מבוססים על עקרונות וטקסים שעברו דורות רבים. הלחשים האלה שומרים על פורמט דומה לזה של הלחשים העתיקים שלא הועברו לאחד לשני לאורך השנים אלא נמצאו בכתבים ישנים וטקסטים עתיקים, כולל השימוש בסמלים, במילים המיוחדות ובטקסים.
 
בעידן המודרני, יש גם חידוש בתחום הרוחניות והמטאפיזיקה שמביא את הלחשים העתיקים חזרה לתודעה. התעניינות במיסטיקה, ברוחניות ובאומנויות הקסם העתיקות מספקת פרספקטיבה חדשה ומעמיקה לקסמים המודרניים. בתרבות הפופ ובספרות הקסומה, הלחשים העתיקים מופיעים לעיתים קרובות ומשמשים כחומר גלם לסיפורים ולדמיון. זה מאפשר לקהל הרחב ולקוסמים הלומדים את תחום זה להתחבר לעולם הקסמים וללחשים, ולהעריך את המסורת והקסם שבהם.
 
 
 
מימין ניתן לראות תמונה שמקורה אלפי שנים אחורה, המתארת את אחד מהטקסים. משמאל מוצג טקס קטן המייצג את הטקסים שנעשו בעבר ומושרש מאותה המסורת.
 
 
זה הכל להיום, מקווה שקיבלתם קצת רקע על מה הם בעצם לחשים עתיקים, איך אנחנו מכירים אותם מימי העבר ועד היום ואיך הם משפיעים כל כך הרבה על הלחשים החדשים (או לפחות אלו שנוצרו במאות השנים האחרונות). אל תשכחו לעשות את שיעורי הבית ולקבל נקודות לבית שלכם, ואנחנו נתראה בשיעור הבא.
 

שיעורי בית

1. ציינו שני לחשים עתיקים שונים (אחד ממצרים ואחד מיוון או רומא) ותארו את ההבדלים והדמיונות ביניהם מבחינת ייעודם ושימושם (16 נקודות בית).
2. בהשראת ה"טקסט הגרגרוני" או ה"טקסט הפירמידלי", פתחו לחש עתיק משלכם. תנסחו את הלחש ותסבירו את משמעותו ואת השפעתו (24 נקודות בית).
3. בהשראת השימוש בכתבים וסמלים בלחשים העתיקים, ציירו או תארו סמל קסום שאתם ממציאים. מה הוא מייצג? באיזה סוג של לחש הוא יכול להשתלב? (24 נקודות בית).
4. בחרו טכניקה אחת שנדונה בפרק (קול וטון, מחוות ותנועות, שימוש בכתב וסמלים) והסבירו כיצד היא משפיעה על עוצמת הלחש והקסם. לדוגמה, איך שינוי בטון הקול יכול לשנות את השפעת הלחש? (16 נקודות בית).


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007