האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

שיעור 2 - אמונות תפלות

שלום לכם, אני שמח שחזרתם לשיעור השני של טיפול בחיות פלא. היום נלמד על תס'טראלים, ותגלו שהם לא כאלה גרועים כמו שחשבתם. אז שבו במקומות ותכינו את הציוד שלכם, כי יש לנו הרבה מה ללמוד.
התס'טראלים חיים בלהקות, ובדרך כלל ביער. הם חיים באופן עצמאי, וידוע לנו שהלהקה המאולפת היחידה נמצאת ביער האסור בהוגוורטס. קשה מאוד לאלף תס'טראלים, וגם אין כל כך צורך בזה. רוב האנשים מתייחסים אל התס'טראלים בתור חיה מרושעת שמקרינה מזל רע בכול מקום, ומעדיפים להימנע ממנה ככול האפשר. למרות שהתס'טראלים היו יכולים להיחשב כחיה שימושית בגלל יכולת התעופה המהירה שלהם, הם לא כאלה כי רוב האנשים מפחדים מהם.
התס'טראלים יכולים לעוף ולרוץ מאוד מהר וחוש הריח שלהם מעולה. הם חזקים, והם נחשבים חיה די חכמה. המראה שלהם הוא שלדי, אתם ממש תוכלו לראות את העצמות שלהם. הם שחורים וגדולים. יש להם עיניים לבנות ללא אישונים, וזנב קוצני. וכמובן, בשביל לראות אותם צריך לראות מישהו מת. חשוב לציין שאתם לא יכולים סתם לרצוח מישהו, ואז יום אחר כך לרכוב על כל התס'טראלים. כדי לראות את התס'טראלים צריך לחכות שיעבור זמן מה מהמוות, חודש בערך, שתוכלו לעכל את המוות. זה די מובן למה תס'טראלים נחשבים כמביאים מזל רע, מאחר שמוות הוא אירוע רע והוא מה שמקושר עם התס'טראלים. אבל בכל זאת כדאי לזכור שזה לא נכון. התס'טראלים לא מביאים שום מזל, והם פשוט חיות.
 
איך להתקרב לתס'טראלים
לתס'טראלים קוראים בעזרת צווחות חזקות שנשמעות קצת כמו קרקורי ציפור. למרות שתמיד אפשר להניח נתח בשר מדמם, לאלף את התס'טראלים. זאת אומרת, ללמד אותם לעשות משהו ואז כשהם מצליחים לתת להם בשר, או לעוף איתם למיקום מסוים ושם יחכה להם בשר. או בשיטות הפחות מעודנות, אפשר פשוט להכות אותם עד שהם ילמדו. רוב התס'טראלים כיום חיים בלהקות מבויתות כמו הלהקה של הוגוורטס, או חיים לבד ביערות. התס'טארלים שחיים פראיים ביערות אפילו לא יודעים שהם צריכים לפחד מבני אדם, מה שמאוד מקל על הקוסמים לאלף ולהרבות אותם.
הת'סטארלים הם חיות די רגישות. הם יתנו לכל אחד לרכוב עליהם, אבל זה רק אחרי שהוא כבר הגיע למרחק שמאפשר לו לעלות עליהם. כדי להתקרב לת'סטארלים צריך לרכוש את אמונם, או פשוט להריח ממש טוב - להריח כמו בשר חי. לכן כשהארי וחבריו רצו לרכוב על הת'סארטלים בספר החמישי, התס'טראלים התקרבו אליהם. כי הם הריחו בריח שמושך אותם- דם. במקרה שאין לכם מצבורים של דם למרוח עליכם, או שאתם לא יודעים איך לצווח בצורה שתקרא לתס'ארטלים – אל דאגה. יש דרכים אחרות להתקרב לתס'טראלים. אם מצאתם להקה של תס'טראלים תצטרכו לעבור באחד השבילים באזור, ולשים באמצע השביל ערימה של עלים, צמחים, זרדים, דברים כאלה. כשהתס'טראלים יעברו בשביל ויראו את הערימה, הם יתהו מי הניח אותה שם בשבילם. תצטרכו לחכות להם בסוף השביל, ולהתקרב אליהם לאט. אם הם יתרחקו או יראו סימן לחץ, תתרחקו. אתם לא רוצים להיות ליד תס'טראל כועס. במידה והם לא יראו שום סימן לחץ, תוכלו להתקרב אליהם ולרכב עליהם.
 
ההסטוריה של התס'טראלים
בעבר כולם היו יכולים לראות תס'טראלים. התס'טראלים חיו ליד הערים של בני האדם, והיו מעופפים מעל הערים. מה שקרה כתוצאה מזה זה שתס'טראלים היו מפריעים הרבה לתושבים. התס'טראלים היו מעופפים מעל בתים של אנשים, יושבים על הגגות, או חוטפים אוכל מהיד של מישהו ברחוב. בהתחלה התושבים היו חסרי אונים, אבל מהר מאוד הם מצאו שיטה מעולה לטפל בבעיה הזאת – להרוג את התס'טראלים. אנשים היו יוצאים מהבית ומגלים מעליו תס'טראל, והם היו הורגים אותו. התס'טראלים נעשו ברוב המקרים פשוט מטרד שצריך לטפל בו. היו הרבה אנשים שנפצעו מההתקלויות האלה, אבל רק בודדים שבאמת נהרגו או נפגעו בנזק בלתי הפיך.
 
הרשות לחיות הפלא (מה שאנחנו מכירים כיום בתור המחלקה לרישוי ופיקוח על יצורי הפלא) לא הייתה מרוצה מהמצב הזה. זה לא תקין שאנשים צריכים להתמודד עם חיות מעופפות מאיימות ולהרוג אותם בעצמם. אבל מעבר לזה, אם אנשים היו ממשיכים להרוג כל תס'טראל שהם רואים, כנראה שאוכלוסיית התס'טראלים תכחד. הרשות לחיות הפלא הבינו שצריך לטפל בבעיה הזאת, אבל הם לא ממש היו בטוחים מה לעשות. בשלב הזה נכנס לתמונה אלברט קווין. קווין היה קוסם מאוד מוכשר, והוא היה מומחה בהטלת הכרה. הוא היה ידוע בתור מכשף ששם דגש על הרצונות הפנימיים של האדם. קווין שמע שהתס'טראלים הם חיות שנולדות עם רגישות לאבל, והוא הבין שהפתרון צריך להתקשר לזה. אחרי כמה שבועות הוא חשב על הרעיון – אולי נסתיר את התס'טראלים מעיניהם של אנשים שלא חוו אבל?
 
כדי להוציא את זה לפועל היו צריכים לעבוד הרבה, אבל בסופו של דבר התכנסו כמאה הקוסמים החזקים ביותר באירופה והם הצליחו לעשות את זה. זה פתר את הבעיה הראשונה של הרשות לחיות הפלא, אנשים הפסיקו לרצוח תס'טראלים. אבל בכל זאת עדיין הסתובבו תס'טראלים ברחוב, ועכשיו כשאנשים לא ראו אותם הם הפריעו אפילו יותר. במשך חודשים צוותים מטעם רשות חיות הפלא היו מסתובבים בערים ולוכדים תס'טראלים, וכמובן שכל האנשים האלה היו צריכים להיות אנשים שחוו אובדן. רשות חיות הפלא ריכזה אתת התס'טראלים ביערות או מדברות או באופן כללי אזורים לא מיושבים. כל התהליך הזה היה ארוך ומסורבל, ובדיעבד זה לא היה הדרך הכי חכמה לטפל בזה, אבל כיום המצב בסדר אז זה הסתדר בסוף.
 
וזה היה השיעור שלנו להיום, אני מקווה שהיה לכם מעניין. אל תשכחו לקרוא את הפרק, ולהגיש את שיעורי הבית. בהצלחה!
 

שיעורי בית

1. לת'סטראלים יש הרבה יכולות. תנו שתי דוגמאות למה היו יכולים הת'סטראלים לשמש אם לא היו מפחדים מהם. (24 נקודות בית).
2. נתקלתם בת'סטראל והוא חוסם לכם את הדרך, תצטרכו להתקרב אליו ולעבור דרכו. מה תעשו?. (24 נקודות בית).
3. פרטו שתי סיבות מדוע היה צריך להעלים את הת'סטראלים. (20 נקודות בית).
4. מה עושה שיקוי הדמיית המוות? (12 נקודות בית).


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007