האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים
HPortal מאחל חג סוכות שמח!



CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: לילי ומארלין בבהרן
עודכן ב: 21.10.2024

שם הפאנפיק: בת מאלפוי
עודכן ב: 20.10.2024

שם הפאנפיק: עשרה בקבוקים של אמת (או חובה)
עודכן ב: 18.10.2024

שם הפאנפיק: קסם של אלים
עודכן ב: 18.10.2024

שם הפאנפיק: עורכת מדור הסיפורים
עודכן ב: 16.10.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

שיעור 3 - קוסמים וחוקרים גדולים

שלום לכל התלמידים וברוכים הבאים לשיעור נוסף של לחשים עתיקים. בשיעור של היום, אנחנו נדבר פחות על לחשים ויותר על אנשים. אנחנו הולכים לדבר היום על כמה קוסמים ומכשפות (ואפילו מוגל אחד) שהשפיעו בצורה לא רגילה על העולם של הלחשים העתיקים. מצפה לכם שיעור מעניין במיוחד, אז כולם להקשיב טוב. קדימה, בואו נתחיל.


גלילאו גליליי

כנראה שהשם הזה מוכר לרוב המוגלגים בימינו, ואם גם לכם אז מעולה. גלילאו גליליי, מדען המוכר בעיקר כאסטרונום ופיזיקאי, היה גם חוקר חשוב ומרכזי באותה התקופה. חוקרי לחשים שחיו בתקופה ההיא וקיבלו השראה רבה שעזרה להם בפיתוח רב של לחשים ובמחקר, קיבלו אישור עליון וחשפו בפניו את עולם הקסמים, וזאת למטרת מחקר והתפתחות בלבד. במסגרת עבודתו המדעית, גלילאו גילה וחקר כיצד חוקי הפיזיקה והאסטרונומיה יכולים לשפר ולהעשיר את עולם הלחשים והקסמים.
 
גלילאו יישם מתודולוגיות מדעיות במחקר של לחשים וקסמים, תוך שהוא מחבר בין תובנות מתחומי האסטרונומיה, המתמטיקה והפיזיקה. הוא פיתח תיאוריות על שימוש אנרגיות קוסמיות וחומרים טבעיים ככלי לקסמים יעילים יותר. אחד מתחומי המחקר של גלילאו היה השפעת תנועת הכוכבים והפלנטות על כוחות הקסם. הוא חקר כיצד מיקום שונה של הכוכבים והפלנטות יכול לשנות או להגביר את יעילותם של לחשים מסוימים. גלילאו עזר בפיתוח של מערכת לחשים שמבוססת על תצפיות אסטרונומיות וחישובים מתמטיים. הוא יצר שיטות להגברת כוחות הקסם באמצעות יישום עקרונות פיזיקליים ואסטרונומיים בזמנים מדויקים, למשל תוך כדי מעברי כוכבים או מופעים ייחודיים בשמיים.
 
למרות שלא היה קוסם ולא הטיל לחש אחד מימיו, גלילאו גליליי הוכיח כיצד המדע והקסם יכולים לעבוד יחד כדי לייצר חידושים ותובנות חדשות, המעשירות את עולם הקסמים ומרחיבות את אפשרויותיו. גלילאו עשה היסטוריה מכיוון שלמרות שהיה מוגל הוא תרם רבות להתפתחות של מחקר בתחום הזה, דבר שנעשה על ידי מוגלגים בודדים מאז תקופת חייו (המאה ה-17) ועד היום.
 
סלאזר סלית'רין
סלאזר סלית'רין, אחד ממייסדי בית הספר הוגוורטס, היה ידוע גם בזכות היכולות המדהימות שלו בתחום הלחשים. הוא נחשב לאחד המומחים הבכירים בעולם הקסמים בתחום זה והשאיר אחריו ירושה עשירה של ידע ומורשת.
 
"ספר הכישופים" של סלית'רין הוא אוסף של לחשים וקסמים שפיתח והמציא במהלך חייו. הספר מכיל לחשים מגוונים, החל מכאלו המשמשים למטרות הגנה ועד לקסמים מתקדמים ביותר בתחומים כגון שליטה בנפש והשפעה על הסביבה. סלית'רין ידוע בפיתוח לחשים להגנה ולקרב, כולל טכניקות מתקדמות לשימוש באנרגיה קסומה ליצירת מחסומים ומגנים. לחשים אלה היו חדשניים בזמנו ועדיין משמשים כבסיס לטכניקות הגנה בעולם הקסם.
 
בנוסף, סלית'רין עסק גם בפיתוח לחשים המאפשרים שליטה על יצורים אחרים או השפעה על מצבם הנפשי. כמו כן, הוא חקר את הקשר בין לחשים לבין יכולת הפרספקטיבה וההשפעה על ראיית המציאות. ירושתו של סלית'רין בתחום הלחשים עדיין נחשבת לחלק מהיסודות הבסיסיים של הרבה לחשים, שעם הזמן השתבחו ונחשבים היום ללחשים עתיקים. קוסמים רבים, תלמידים ומורים בהוגוורטס, ממשיכים ללמוד ולהעמיק בלחשים שפיתח, והם ממשיכים להיות מקור להשראה ולחידושים בעולם הקסמים.
 
פרופסור אלבריך וולפהארט
אז אחרי שדיברנו על שני אנשים יותר מוכרים, הגיע הזמן לדבר על קוסם מוכשר וחכם שגם השפיע הרבה על עולם הלחשים העתיקים. הוא פחות מוכר היום בקרב תלמידים ובני נוער, אבל אלו הלומדים לעומק הנושא נתקלים בו ובלחשים שהמציא לא פעם.
 
פרופסור אלבריך וולפהארט, חוקר וקוסם נודע מהמאה ה-19, היה דמות מרכזית בתחום הלחשים העתיקים. הוא נולד בבוואריה וגדל למשפחת קוסמים בעלת שושלת ארוכה ומכובדת של קוסמים טהורי דם. מילדותו, וולפהארט היה נלהב לגילויים וחקר הלחשים, תוך שהוא נמשך במיוחד למסורות המסתוריות והעתיקות. וולפהארט היה מהראשונים ששילבו בין קסמים עתיקים למדע המודרני. הוא בחן וניתח לחשים ממסורות שונות, ממצרים העתיקה ועד לקבלה היהודית, וחיפש דרכים להשתמש בהם בהתאם לתפיסות המדעיות החדשות של זמנו. תוצאות מחקריו פורסמו במאמרים רבים שעוררו עניין רב בקרב קהילת הקסמים.
 
פרויקט הדגל של וולפהארט היה הספר שהוציא לאור בשם "מיתוס ומציאות בלחשים העתיקים", שבו דן בקשרים בין סיפורים מיתולוגיים לבין התפתחות הלחשים. עבודתו הציגה תיאוריות חדשות על האופן בו קסמים ולחשים שימשו לא רק למטרות פרקטיות, אלא גם כחלק ממערכת האמונות והפולחן של תרבויות עתיקות. וולפהארט מתחיל את הספר בפרק הפתיחה עם דיון באופן שבו המיתוסים והאגדות העתיקים משקפים את התפיסות והמאמינים בקסם. הוא מתאר איך סיפורים מיתולוגיים ממקומות שונים בעולם נושאים בחובם אמת חבויה או מוסתרת על הקסמים והלחשים שנמצאים בשימוש. לאחר פרק הפתיחה, הספר מכיל ארבעה חלקים מרכזיים.
 
בחלק הראשון, העוסק בלחשים במיתוגליה המצרית, וולפהארט מתמקד במצרים העתיקה, ובאופן שבו קסמים ולחשים נמצאים בלב המיתולוגיה והפולחן. הוא מנתח את תפקידי הכוהנים והכוהנות כחוקרי קסם וכיצד הם שילבו לחשים בטקסים דתיים וברפואה. בחלק השני, העוסק בלחשי התרבות הדרואידית, הוא מתאר את השימוש בלחשים כחלק מטקסים טבעיים ומסורות קדומות. הוא מביא דוגמאות ללחשים ששמרו על איזון עם הטבע והסביבה.
 
תאמינו או לא, אבל גם למסורת היהודית הייתה השפעה על לחשים עתיקים, ובחלק השלישי של הספר וולפהארט עוסק בהשפעת הקבלה והמסורות היהודיות על עולם הלחשים. הוא חוקר את הקשרים בין טקסטים קבליים לבין מנגנוני קסם ולחשים עתיקים. בחלק הרביעי והאחרון וולפהארט מתאר את השימוש בלחשים בקרב הוויקינגים והתרבות הנורדית. הוא מדגיש את הקשר בין הלחשים לסיפורים על אלים וגיבורים, ואיך זה משקף את תפיסות העולם והקסם שלהם.
 
למרות שוולפהארט נפטר לפני שנים רבות, השפעתו על תחום הלחשים העתיקים נשארת חזקה עד היום. הוא מוזכר לעתים קרובות בקורסים בהוגוורטס (בעיקר בלחשים עתיקים כמובן) ובמחקרים אקדמיים, והעבודה שלו ממשיכה להוות מקור השראה לחוקרים חדשים בתחום.

שיעורי בית

1. תארו איך תגליותיו של גלילאו גליליי בתחומי האסטרונומיה והפיזיקה השפיעו על פיתוח הלחשים העתיקים. האם ניתן לראות את השפעתו בלחשים מסוימים שנלמדו בשיעור? (16 נקודות בית).
2. מהן תרומותיו הבולטות של סלאזר סלית'רין לעולם הלחשים? נמקו כיצד יצירותיו ומחקריו השפיעו על התפתחות הלחשים. (20 נקודות בית).
3. מהי השפעת פרס ה-Spellcar על תחום חקר הלחשים העתיקים? האם יש דוגמאות מסוימות של חידושים או תגליות שנעשו בעקבות זכייה בפרס? (24 נקודות בית).
4. אילו אתגרים עשויים לעמוד בפני הזוכה בפרס ה-Spellcar? נמקו איך יכולים האתגרים האלו להשפיע על עתידו המקצועי של הזוכה. (20 נקודות בית).


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
2540 4804 2995 1644


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024