האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד

מממנים


חוקי הפורום 


 
הגב לנושא זה פרסם נושא חדש פרסם סקר

 טעויות / קלישה, היה היה פעם
פורסם ב: May 30 2021, 13:03 PM
צטט הודעה




קוסם בינוני
*****

פרטי משתמש
קבוצה: רייבנקלו
הודעות: 4653
חרמשים: 5845
מגדר:female
משתמש מספר: 75549
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 12.03.2021


המדף שלי.
מבוטא.
עוד קטע נחמד על סנדי ותומאס.
תהנו!

***


טעויות
[אורך: 1197]


זה היה המבט בעיניים, המבט שהיה מופיע כשזה קרה. הדבר היחיד שהראה שמשהו השתנה – לפחות בהתחלה. עם השנים היא למדה לזהות את החולשה של רגליו הנגררות בקושי על קרשי העץ הלבנים מכפור, את הסימנים הכחולים־סגולים שעיטרו את ידיו שכוסו תמיד בשרוולים – היא כבר הבינה למה – כמו פרחים קטנים, יפהפים בדרכם האירונית. היא זוכרת את הפרחים שהיתה מצירת בצעירותה, כתמי סגול ותכלת פורחים על הדף במערבולת ובהרמוניה של קסם מקפיא. כמו אותם פרחי תהילת השלג עוצרי הנשימה שהיו פורחים פעם ליד ביתה – אותם פרחים שהיו מרשרשים ברוח באותה הרמוניה מצמררת ומקסימה, אותם פרחים שהיתה אמה קוטפת בעדינות ושוזרת בזר לראשה. כעת כבר לא נשאר כלום במקום בו פרחו פעם, רק טחב ותחושה מנוכרת.
היה את המבט בעיניו, שתמיד נראו קפואות כל כך, חסרות רגש. זה לא היה פחד או כעס – זאת היתה שנאה שבערה באש קרה, מבט מזלזל שדרש ממנה להסיט את מבטה ולשמור את שאלותיה לעצמה – אבל גם התחנן בו זמנית שתשאל, שתעזור. אבל היא לא שאלה. היא היתה פשוט מפנה את מבטה ומתנקת את הקשר, רגליה מתחפרות עמוק בתוך הקרח הקפוא שפעם היה אגם נוצץ. וזה היה נעלם, הקשר הקצר שהם חלקו – התחושה הזאת, ההבנה הזאת שכל רגשותיו חשופים לפניה – אבל שזה נראה כל כך טבעי ומוכר שזה כמעט מרגיע. אבל אז הוא היה מפנה את ראשו ושוקע באותה אפלה מרירה שאפיינה את המבט ההוא. המבט בעיניים.
זה מה שמיוחד בך, קטנטונת, היה אומר אביה כשהיתה קטנה יותר, רק תינוקת, רק בת שש. בזמן שבו הבית הגדול עם הגדר הירוקה היה שוקק חיים, זמן שבו שפרחים צמחו בגינה והיולונות אינם היו מוגפים לעולם. את יכולה להבין אנשים, לקרוא אותם כמו ספר פתוח. את מאוד כישרונית, הוא היה אומר וצובט את לחייה באותה הבעת חיבה שהיתה גורמת לה להתכווץ במקומה ולרטון משהו על זה שההורים של החברות שלה אף פעם לא עושים את זה. אבל זה גם יכול להיות קשה, היכולת הזאת. זה יכול לפגוע בך, להעמיד אותך בפני בחירות קשות.
באותו הזמן היא לא הבינה את משמעות דבריו, באותו זמן שהשמש זרחה והאירה בקרניה את הבית האדום, כפי שכונה רבות בידי ילדי השכונה. בחירות קשות לא היו חלק מחייה, כמו חייהם של רוב הילדים הרגילים. היא לא יודעת באיזה מצב היא היתה היום אם שום דבר לא היה משתנה. היא גם לא רצתה לדעת. כי באותו הזמן היא לא הבינה.
אבל עכשיו היא מבינה. היא יכולה לקרוא אנשים באותה קלות שבה אדם מבוגר שרואה כיתוב על שלט יכול לקרוא ולפרש אותו – זה כבר אינסטינקט טבעי, רפלקס שמבהיר לה מתי מי שעומד מולה משקר, ומה הוא באמת חושב עליה. ככה זה היה עם כולם. זה הפך אותה לאדישה וחסרת אמונה בטוב שבעולם – קשה להאמין בטוב כשאתה יודע מתי אנשים לועגים לבגדיך בליבם, או למראך החיצוני. זה היה ככה עם כולם. עם כולם חוץ ממנו.
תומאס.
זה היה המבט בעיניים, המבט שהופיע כשזה היה קורה. המבט שהתחנן שתשאל, שתעזור. רגעי החולשה והפגיעות המעטים שלו – הזמן היחיד שיכל להסיר בו את ההגנות. זה כמעט פתטי, וסנדי לא אוהבת להיות פתטית.
אבל היא תמיד בחרה לשתוק. לשתוק ולא לעשות דבר. והדממה הרגילה חזרה – ברגע שסגר שוב את ההגנות, ותומאס חסר הרגשות חזר ורגליו התנדנדו באיטיות מעל הקרח.
בחייה עשתה הרבה טעויות, זו האחת שהכי הצטערה עליה.
זאת היתה הבעיה, הבחירות הקשות שעמדה בפניהן, שוב ושוב. היא ידעה לקרוא אנשים, היא ידעה לזהות את רגשותיהם במהירות הברק. היא לא ידעה מה לעשות אחרי זה, היא שמרה בסוד, בקופסא שהודחקה לקצה ראשה. היא שמרה את בלייט ששדד חנות מכולת בשביל האוכל לילדיו, את סיד שבגדה בבעלה עם גבר אחר, חבר ילדות ישן, ואת תומאס. גם אותו היא שמרה. זאת היתה הבעיה, היא ידעה לקרוא את הרגשות של האנשים, היא לא ידעה לחזות את תגובותיהם. וכשהיא היתה יושבת לצידו על שפת האגם, כשקרשי המזח צופו שכבת שלג לבנה כמו אבקת סוכר והקרח ניצנץ באלפי השתקפויות תחתם, או כשקרשי העץ שרטו ברגליה מהחול שעף אליו המזח מהחוף וגלי המים התנפצו לעברה במחזוריות, היא פשוט שתקה. כל חייה שתקה. היא היתה פחדנית מכדי לעזור, פחדנית מכדי להקשיב.
סנדי כבר למדה להתרגל לכאב, לקבל אותו בשתיקה ובלי התנגדות. בין אם זה היה בבית היתומים עם הצלקות הגסות ממכות הנערים והנערות שהתאספו על גופה הצנום, או לצד מיטתו של תיאודור, כשהיה נקלע לעוד אחד מהתקפי הזעם שלו. יש דברים גרועים מהכאב. היא כבר למדה להפנים אותו, לנשוך את שפתיה ולהבליג עליו גם כשרגליה שרפו והתחננו לעזרה, וכשטיפות דם אדומות זלגו וטיפטפו על גופה עד שהכתימו אותו בארגמן מבחיל.
יש סוגים שונים של כאב. יש את הכאב הקר, הכאב שנוצר ממכות בפטיש או בקורת עץ – אותו כאב שגורם לפצע להתנפח ולקבל את גוונו השחור־סגול החולני. את הכאב הזה שגרם לה לצלוע, ששלט בה בדיוק כפי שהיא שלטה בו. אותו כאב מהנפילות על הקרח, כשדמה האדום על הקרח הלבן חולני צף כפרחי שני מצמררים. והיה את הכאב החם – זה שנוצר כשהם היו דוחפים אותה עמוק לתוך ארון שירות נטוש ושורטים בה, או כשהיו דוחפים אותה אל שברי זכוכית מהפח שמאחורי המטבח ומרתקים אותה למקומה. הוא זה שגורם לצווחות כאב להימלט מהפה לרוב, זה שגורם לדם לזלוג פי מאה מהר מהרגיל. זה שהכריח אותה לצאת מהשיעורים בבית היתומים בדחיפות אל השירותים – לשחרר את התחבושות ההדוקות ולהניח לדם לזלוג, להשתחרר כשהיא יודעת שאיש כבר לא רואה אותה. היא לא היתה מלשינה – היא למדה את הלקח שלה, הצלקת האדומה הארוכה במורד ידה. תומאס שאל אותה פעם לגבי הצלקת הזאת, והיא ענתה שנפלה מנדנדה כשהיתה קטנה. הוא ידע שהיא משקרת, אבל הוא פשוט שתק והביט בה בעיניו חסרות הרגש, עד לאותם הרגעים המעטים שהן דוחקות בה לשאול. אבל היא לא שואלת.
ויש את הכאב השלישי, האחד שהכי צורב. אותו כאב שגרם לה לבכות כשגלוריה היתה מצמידה אותה לקיר ולוחשת באוזניה, באותו קול מתוק ומצמרר את אותם הדברים שחשבה מדי יום, אותם הסיבות שבגללן שנאה את עצמה כל כך. הוא רצתה להסיט את מבטה ולברוח, רק לא להיתקל שוב במילים הכואבות ובמבט מלא ההנאה, אבל בנות חבורתה הקיפו אותה וסבבו אותה, לפעמים אפילו ריתקו אותה אל הקיר. לפעמים אלה היו רק הערות קצרות בין השיעורים, משהו שממנו הן שיחררו אותה ונעלמו לדרכן מיד, ולפעמים זה היה משהו בלילות, כשהן והבנים היו מרביצים לה עד שגופה התמלא חבלות, ומשאירים אותה תקועה בארון שירות נעול, חשוך ומלוכלך. אל הטעם של הדם בפה היא כבר התרגלה. אך את טעמן של המילים הארסיות היא טעמה כל פעם כאילו היא הפעם הראשונה.
זה היה המבט בעיניו, המבט שהיה מופיע כשזה קרה. אותו מבט שבור ומרוסק שליווה אותה כל זמנה בבית היתומים – יום אומלל אחרי יום – עד שלא נותר ממנה אלא רסיסים של מה שהיה פעם. יצטרכו לעמוד בפניך בחירות חשובות וזה יהיה קשה, אמר אביה, אבל את כישרונית ותצליחי לעמוד בכך. חבל שאף אחד לא שאל אותה, כי היא היתה מעדיפה לא לעמוד בכל זה ופשוט לחיות כמו כל ילדה רגילה. כמובן, אף אחד לא שאל אותה.
סנדי כבר למדה להתרגל לכאב. היא למדה להתרגל לכאב החם, הצורב, שגורם לה לפלוט צווחות כאב גם כשהיא מנסה יותר מכל לא לחשוף רגש. היא למדה להתרגל לכאב הקר, המכאיב בדרכו שלו, שמלווה אותה לכל מקום ומתפוגג לתוך עצמותיה עד שהיא כבר לא יודעת מתי מתחיל הכאב ומתי נגמרת היא. היא למדה אפילו להתרגל למילים – לאלה ששרטו וצרבו, השאירו את ליבה מצולק עד שלא נשארה בו פיסה ריקה אחת. היא גם למדה את כאב אהבה שלא נענתה, את כאבה של נערה שאוהבת מישהו שרואה בה רק ידידה.
בחייה עשתה הרבה טעויות. היא לא התחרטה על המילים, היא התחרטה על השתיקה.


--------------------
User Posted Image

It was late evening when K. arrived. The village lay under deep snow. There was no sign of the Castle hill, fog and darkness surrounded it, not even the faintest gleam of light suggested the Castle.
- Franz Kafka, The Castle.

קלישה • כותבת • סטיבן קינג

חתימת פרישה שלא תתחלף פעם ביומיים / המגדל האפל / דרי / שם הרוח / קראו לי ישמעאל / פיראטים סגולים שעשויים מגבינה צהובה / שיכורה משוקו / לא קרקר, פתיבר / חלוקו הצמרירי של קרסטומנסי / סופי פלסטר / שומרת החתיכים האבודים / עיניים זה טעים / פיצת השנה / סופרת השנה / כל אחד רוצה להיות חתול צהוב / בעת שלוק פלולים כפושים / Sam She Is / לאן הברווזים הולכים כשהאגם קפוא / למה העורב דומה לשולחן הכתיבה / לעיתים בעיתות משבר נטיות הלב של עיגולים דיפוזיים הולכות מדחי אל דחי / Freeze Your Brain / ההווה אינו אלא פסגתו של העבר, והעתיד איננו קיים כלל / כשמכחילה האש באח, מה עושים? מה עושים? / מוזת הסיוטים / בשבת השנייה של היֶרח השנים־עשר, בעיר בֶּכי, נפלה נערה מהשמיים / ג'ורג' הסקרן / גבינה בולגרית / ר / The radio demon / כולם רוצחים בעיר הזאת / Pride is a damsel in distress / מוזיקה ולא מוסיקה / פיזיקה ולא פיסיקה / קורנפלקס לפני החלב / ניסים לארוחת הבוקר / האזרח הקטן / רק בדממה - המילה / 505 / אשנפוטל / סשה המהמה שס / כמו לאכול עוגה בחלום / אילו דקירה היתה ריקוד / האימה היא אלה בהירת שיער / Winter Is Coming / פטרוסינלה / אלת השחר ורודת האצבעות השכימה ועלתה / בלי פאניקה / 42 / התיקון של תיאוריית הכאוס / רק פושטק עלוב בולע קטשופ קר / עדיין בטאית, אני חושבת / האיש בשחור נמלט לתוך המדבר, והאקדוחן בא בעקבותיו

(sixseasonsandamovie#)

---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: May 30 2021, 19:58 PM
צטט הודעה




i think i know... O, no, i do not
******

פרטי משתמש
קבוצה: רייבנקלו
הודעות: 8837
חרמשים: 12231
מגדר:male
משתמש מספר: 75038
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 26.01.2021


אין - לי - מילים. אני ממש לא רוצה לצאת פה קטנוני ולהצביע של שתיים - שלוש שגיאות כתיב (למרות שניסיתי לא אני כבר קטנוני נכון?) אז הכתיבה שלך מושלמת - מדהימה - והסיפורים שאת כותבת יותר מוחשיים מכל דבר אחר שקראתי אי פעם.


--------------------
נתנאל - 14 - הוא/אתה - טניס שולחן - הפלאש -
Hazbin Hotel


User Posted Image

:Alastor once said
''!tasty''
''excuse me? I am in the middle of breakfast''
''!thanks for another forgetable experience''
''!well, that was a productive meeting''
''!yes indeedy''
''!I love seeing wastefull souls struggle to accomplish somthing meaningful and fail spactaculary''
''...this face was made for radio''
''...Ah, you are the one who ruind my coat! I definitly remember you now''




---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
0 משתמשים צופים באשכול זה (0 אורחים ו 0 משתמשים אנונימיים)
0 משתמשים:

אפשרויות נושא
הגב לנושא זה פרסם נושא חדש פרסם סקר

 



  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
3797 7004 4232 2219


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2025